Internationale Dag van de Verpleging

Op 12 mei, de birthday van Florence Nightingale  was het internationale Dag van de Verpleging. De uitgelezen kans om als zorginstelling jouw medewerkers extra in de spotlights te plaatsen. Zeker wanneer je als werkgever eruit wil springen als mensgerichte organisatie. Koppel dit aan een wervende advertentie en de volgende stap naar het in de arbeidsmarkt zetten van jouw employer brand is gezet. Want aandacht schenken aan je nieuwe potentiële kandidaten met rekruteringscommunicatie is één ding.  Jouw bestaand personeel erbij betrekken, is soms minder evident.

Fil Rouge inspireert je graag voor zowel rekruteringscommunicatie, employer branding als interne communicatie. Zo hielpen we het AZ Sint-Elisabeth Zottegem naar aanleiding van de Dag van de Verpleging haar medewerkers op een wel erg originele wijze in de bloemetjes te zetten. Met een kaart, een verrassend woord en een cinematicket verpakt in een creatieve briefomslag kregen de 1 125 medewerkers een welverdiende en ontspannende avond.

Vaak wordt (onterecht) weinig aandacht geschonken aan interne communicatie. Geen onbelangrijk element als je weet dat goede interne communicatie zorgt voor meer gemotiveerd eigen personeel, minder verloop, meer betrokkenheid, minder verzuim, goed ambassadeurschap en meer doorverwijzingen van eigen personeel. 

Wij steunen dan ook graag klanten die een aantrekkelijke werkgever willen zijn en dit willen uitstralen. Dit kan op zovele originele manier en hoeft heus niet enkel op een speciale dag!

Terug naar overzicht